דקים לגינה – יפה, בטיחותי ואקולוגי

ללא ספק החלום של כל אחד מאיתנו הוא בית קרקע, חצר גדולה ומטופחת, אשר במרכזה ניצב משטח דק יפה ומבריק. השימוש בדקים, ובשמם העברי "מדרכי עץ", הפך להיות פופולארי מאוד בשנים האחרונות. מדובר במגמה עיצובית של חזרה אל הטבע, חזרה אל העיצוב הבסיסי והנקי – חזרה אל העץ. כיום רואים משטחי מוצבים כמעט בכל מקום: בגינה, במרפסת או על הגג. דקים מעניקים מראה מטופח, יוקרתי ונקי ותחושה של חמימות וטבעיות.

מלבד הפתרון האסתטי, דקים מעניקים פיתרון פונקציונלי מושלם למרפסות עם פרגולות, לפינות ישיבה בחצר, לריצוף סביב בריכה, לאדניות פרחים, למדרגות לחצר, או בעצם בכל מקום בו תרצו לתת מראה עיצובי מיוחד.

העצים הנפוצים ביותר לבניית דק הם דק אורן ואיפאה, אך ניתן למצוא גם דקים עשויים מעץ טיק בורמזי, קומרו ואירוקו.

סוג העץ בו תבחרו עבור הדק היא קריטית וחשובה, ישנם עצים קשיחים ועצים רכים, הדקים העשויים מעצים קשיחים יותר, יהיו עמידים יותר.  גם בחירת המתקין שיבצע את מלאכת בניית הדק חשובה לא פחות. מתקין מקצועי ימליץ לכם על סוג הדק הנכון ביחס לתבנית הקיימת, הצורך, התקציב והעיצוב.

כאשר אתם באים לתכנן את הדק, קחו בחשבון את התקציב שלכם ואיך אתם רוצים שתראה התוצאה הסופית. תקציב הוא מרכיב מרכזי בבחירת סוג העץ.

לגבי השטח עליו יבנה הדק – במידה והשטח המיועד לכיסוי הוא קטן יחסית, רצוי להשתמש בעצים טובים ועמידים יותר כגון האיפאה או הקומרו. במידה והשטח הוא גדול, דק אורן הוא בחירה מצויינת. דק איפאה משמש לרוב ציפוי שפת בריכה, ומשטחים עליהם צפויה להיות פעילות רבה, שכן הוא עץ עמיד וקשיח יותר מהאורן.

בסופו של דבר, מה שיקבע את איכות הדק יהיו התהליך שעובר העץ, הכנת המשטח להתקנה, חיטוי הקורות ואיכות הגימור.

מוכנות השטח היא גם מרכיב שחשוב לבדוק-  לעיתים תצטרכו ליישר את האדמה, או לעשות קונסטרוקציה גבוהה יותר. כיוון שמדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת, טוב תעשו אם תזמינו כמה בעלי מקצוע ותקבלו כמה הצעות מחיר לשם השוואה.

חפשו מתקין בעל וותק, שיעניק לכם פתרונות מקצועיים, איכות בתכנון העבודה ובביצועה. בדקו את הכלים בהם הוא משתמש. לרוב, מתקין מקצועי ישתמש בכלים חדישים ומקצועיים, שישפיעו על רמת הביצוע והגימור.

התקנת דקים לגינה היא גם אמירה אקולוגית חשובה. בנוסף, אתם מעניקים לילדים שלכם ולעצמכם אפשרות למרחב בטוח ונעים בחצר.

הובלת המגמה הירוקה תופסת תאוצה בשנים האחרונות, ואדריכלים ומהנדסים רבים מבינים את החשיבות של נושא זה וזונחים את השימוש בריצוף בטון או אבן, המשרה קרירות וניכור,  ומעדיפים לחזור אל העיצוב החמים והטבעי שמעניק העץ.

קטגוריות: דקים | השארת תגובה

ניווט ברשומות

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International