פרגולות עץ – עץ גושני מול עץ רב שכבתי

פרגולות עץ הן הפרגולות הפופולאריות ביותר בארץ.

היופי בפרגולות עץ הוא שניתן לבנות אותן בכל מקום: בחצר הבית או במרפסת דירה, הן מרחיבות את שטח הבית, נותנות מחסה מפני הגשם וצל בקיץ ובנוסף להכל, פרגולות עץ מהוות תוספת עיצובית לבית.

פרגולות עץ מתחלקות לשני סוגים עיקריים: פרגולות מעץ רב שכבתי ופרגולות מעץ גושני.

פרגולה מעץ גושני היא פרגולה שהקורות שלה עבות, כבדות וחזקות ובעלות מראה מאסיבי. פרגולה מעץ רב שכבתי, היא פרגולה שהקורות שלה דקות יותר.

לשני הסוגים יתרונות וחסרונות, בהתאם לסוג העץ ועובי חתך הקורות.

פרגולות עץ רב שכבתי

פרגולות מעץ רב שכבתי הן מאוד פופולארית, מפני שקל ונוח יותר לעבוד עם קורות דקות, ואף העלות שלהן זולה יותר. בנוסף, כיוון שמדובר בקורות דקות, לפרגולה מעץ רב שכבתי מראה חינני וקל, המשתלב באופן טבעי בנוף ולא משתלט.

התשתית עבור פרגולה מעץ רב שכבתי אינה חייבת להיות חזקה ומאסיבית, בגלל המשקל הקל של הפרגולה, והתוצאה היא פרגולה קלה לבניה שעלותה זולה יחסית.

החיסרון העיקרי של פרגולות עץ רב שכבתי היא שלקורות הנושאות יש נטייה להתעקם, בגלל שהן דקות. העמודים התומכים עלולים לקבל "בטן".

כדי להימנע מעיוות הקורות, יש להקפיד על מרחק קצר בין העמודים התומכים וכן לחבר היטב יחד מספר.

פרגולות עץ גושני

פרגולה מעץ גושני היא בעלת עמודים חזקים ויציבים. הקורות הנושאות של פרגולה מעץ גושני, לא נוטות להתעקם, הודות לעובי ולמאסיביות שלהן, ולכן המפתח בין העמודים יכול להיות רחב יותר.

קורות הרוחב של פרגולות עץ גושני יכולות לשאת עליהן משקל כבד, כגון קירוי עשוי מרעפים או מתכת.

הרבה אנשים מעדיפים פרגולה מעץ גושני כיוון שהיא נותנת תחושה של עץ, כולל הפיתוחים המיוחדים של העץ, יש לה מראה כפרי, יוקרתי ומזמין.

יתרון נוסף לפרגולות מעץ גושני הוא קלות הטיפול והתחזוקה. קל יותר לצבוע ולשייף את הקורות כיוון שהן עבות יותר וחזקות יותר.

החיסרון העיקרי של פרגולות עץ גושני הוא לרוב עלות הפרגולה והקושי בעבודת הבנייה. בניית פרגולה מעץ גושני היא משימה קשה יותר, בגלל הכובד והעובי של הקורות. ובגלל שקורות עץ גושני כבדות יותר, גם היסודות חייבים להיות חזקים יותר ומוקפדים יותר.

קטגוריות: גלריית עבודות, פרגולות | תגובה אחת

ניווט ברשומות

מחשבה אחת על “פרגולות עץ – עץ גושני מול עץ רב שכבתי

  1. פינגבק: פרגולות בצפון במחירי מבצע | אריאל אביקם

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International