דק עץ – בטיחותי, נוח ויפה

גם אתם, כמו רבים אחרים, רוצים גינה מטופחת ויפה. מן הסתם, כמו רבים אחרים, תחשבו על בניית דק עץ בגינה.

שמם העברי של דקים – "מדרכי עץ", והם הפכו למאוד פופולאריים בשנים האחרונות.

שימוש במשטחי דק עץ בחצר, במרפסת או על הגג, יוצרים סביבה שנעים לשהות בה, סביבה מטופחת ובעלת מראה יוקרתי.

שימוש במשטח דק עץ נותן לנו פיתרון פונקציונלי ובטיחותי מושלם לחיפוי שטחים חיצוניים כגון מרפסות, פינות ישיבה בחצר, ריצוף סביב בריכה, ובעצם כמעט כל מקום שניתן לחשוב עליו, התקנת דק עץ מעניקה מראה עיצובי מיוחד.

העצים הנפוצים ביותר בארץ בהם משתמשים לצורך בניית דקים הם עץ אורן ועץ איפאה. עץ אורן נחשב לעץ רך, לכן גם עלותו נמוכה יחסית. עץ איפאה נחשב לעץ קשיח ועמיד, ולכן, גם עלותו גבוהה יותר.

בחירת סוג העץ להתקנת הדקים היא קריטית וחשובה, לכן, כדאי שתתייעצו עם מתקין מקצועי שיוכל להמליץ לכם על סוג העץ הנכון ביחס לשטח הקיים, הצורך שלכם, התקציב העומד לרשותכם וכמובן העיצוב.

במידה והשטח המיועד לחיפוי הוא שטח לא גדול, מומלץ לבחור בסוגי עצים חזקים ועמידים יותר כגון איפאה או הקומרו. במידה והשטח הוא גדול, דק אורן הוא סוג עץ טוב ופופולרי.

במידה ואתם רוצים לחפות שטח מסביב לבריכה, מומלץ להשתמש בדק איפאה, כיוון שמדובר בעץ עמיד, קשיח, העומד בתנאים קשים של מזג אוויר.

מה שבסופו של דבר יקבע את איכות הדק זה התהליך שעובר העץ, הכנה טובה של המשטח המיועד להתקנה, חיטוי הקורות ואיכות הגימור. אלו תלויים בבעל המקצוע שיעשה את העבודה בסופו של דבר, לכן, חשוב להשכיל לבחור בעל מקצוע איכותי ואמין. חפשו מתקין בעל וותק, שיתן מענה מקצועי לשאלות שלכם. בדקו באיזה כלים הוא משתמש, מתקין מקצועי ישתמש בכלים חדישים ומקצועיים, שישפיעו על רמת הביצוע והגימור. כדאי מאוד להעזר בשכנים או מכרים, שגם בנו דק לאחרונה, שאלו אותם על בעל המקצוע שעבד אצלם.

השימוש במשטחי דק עץ רק הולך וגדל. מתחמים ציבוריים, בתים פרטיים, מגרשי מגורים, ברים, מסעדות ומועדונים, יותר ויותר מקומות מסוג אלו משתמשים בחיפוי דק עץ. דומה שכולם הבינו את יתרונות השימוש בדק על פני ריצוף או בטון.

כל המחליטים לבנות דקים לגינה, בעצם מעניקים לילדיהם משטח בטיחותי ונוח למשחק וגם מעניקים לעצמם, משטח שנוח ונעים לשהות בו.

קטגוריות: דקים | השארת תגובה

ניווט ברשומות

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International